Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAriew, Robert
TitelIntegrating Video and CALL in the Curriculum: The Role of the ACTFL Guidelines.
Quelle(1982), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Curriculum Design; Educational Technology; Equipment Evaluation; Instructional Development; Language Skills; Learning Activities; Media Adaptation; Second Language Instruction; Video Equipment
AbstractAfter an examination of the status of the use of media in the foreign language curriculum, the potential impact of video and computer-assisted language learning (CALL) is analyzed, and their advantages and disadvantages are charted. The role of the American Council for the Teaching of Foreign Languages (ACTFL) Proficiency Guidelines with respect to video and CALL is also discussed, and avenues are proposed for using video and CALL appropriately in the classroom. A brief look is taken at upcoming technology. The advantages brought about by the new media are more than offset by the curricular problems they create. The positive trends that will counteract potential problems include these: that (1) the ACTFL Proficiency Guidelines will unify the curriculum; (2) the media will take up their respective niches in the curriculum and teachers will rely on them for specific tasks; (3) publishers will continue to provide methodological information and expand it to include curricular information; and (4) new technologies will add more functioning power to video and CALL, eventually merging the two into a powerful teaching tool. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: